Veelgestelde Vragen

Vind hieronder antwoorden op veelgestelde vragen

Route Service en Route Service+

1. Wat valt er onder de dekking van Route Service+?

Voor een schematisch overzicht van de dekkingen, klik hier.

2. Ik heb nog fabrieksgarantie, hoe zit het dan?

Binnen de fabrieksgarantie kan je kosteloos gebruik maken van de standaard Route Service. Deze kan zowel tijdens als na de fabrieksgarantie uitgebreid worden naar Route Service+. Klik hier voor een schematisch overzicht van de verschillende dekkingen voor pechhulp van Route Service en Route Service+ bij Renault en Dacia.

3. Is er ook Route Service+ beschikbaar voor Renault's ouder dan 20 jaar?

Nee, helaas niet.

4. Kan ik het caravanpakket in combinatie met het basispakket aanvragen voor mijn Renault of Dacia binnen fabrieksgarantie?

Nee, dit is niet mogelijk. Bij Route Service+ worden de extra pakketten ''+'' en ''exta'' niet los verkocht. Aanhangwagen en Caravanservice is alleen af te sluiten in combinatie met de +pakketten.

5. Kan ik gebruik maken van Route Service+ als ik een ander merk dan Renault of Dacia rijd?

Nee, alleen voor auto's van Renault en Dacia bieden wij Route Service en Route Service+ aan.

6. Door wie wordt de verzekering uitgevoerd?

Allianz Global Assistance is zowel de verzekeraar als de pechhulpverlener achter Route Service en Route Service+.

7. Voor welke periode vraag ik Route Service+ aan?

Route Service+ heeft een looptijd van 12 maanden en heeft geen automatische verlenging. Na 12 maanden kan je Route Service+ opnieuw bij je Renault- of Dacia-dealer of via de website aanvragen.

8. Wordt Route Service+ automatisch verlengd?

Nee, de verzekering loopt af na 12 maanden. Daarna kan je de verzekering opnieuw bij je Renault- of Dacia-dealer of via de website aanvragen. Je ontvangt hierover van tevoren bericht. Het aanvragen via de dealer kan enkel in combinatie met een service- en/of onderhoudsbeurt.

9. Is de verzekering overdraagbaar aan een nieuwe eigenaar?

Nee, dit is niet mogelijk. De verzekering komt te vervallen bij een nieuwe tenaamstelling van de auto.

10. Kan de verzekering worden overgezet op een ander kenteken?

Nee, dit is niet mogelijk.

11. Kan ik tussentijds wijzigingen aanbrengen in mijn dekking?

Indien gedurende de looptijd het pakket gewijzigd dient te worden, wordt de lopende verzekering opgezegd en een nieuwe verzekering afgesloten. Op de resterende maanden van de lopende verzekering vindt restitutie (pro rata) plaats.

12. Hoe kan ik mijn polis laten royeren?

Neem hiervoor contact op via ons contactformulier onder de vemelding "polis royeren".

13. Wat is het verschil tussen Route Service+ en andere pechhulpverzekeringen?

Lees hier de exacte voorwaarden van Route Service+. Op basis hiervan kan je de dekking vergelijken met die van de andere verzekeringen. Ook je Renault- of Dacia-dealer zal je graag adviseren. Voor een schematisch overzicht van de dekkingen, klik hier.

14. Als ik Route Service+ heb, kan ik dan mijn andere pechhulp verzekering opzeggen?

Wees met een opzegging altijd zo volledig mogelijk. Hoe duidelijker en vollediger je bent, hoe makkelijker en sneller het is voor het bedrijf dat de opzegging moet verwerken. Dus vermeldt informatie als u die hebt, zoals: Polisnummer van de verzekering / abonnement. Of omschrijf duidelijk om welke verzekering het gaat. Klantnummer NAW gegevens Per wanneer je wenst op te zeggen

15. Kan mijn Renault of Dacia ook afgesleept worden naar mijn eigen dealer?

Je Renault of Dacia wordt altijd afgesleept naar de dichtstbijzijnde Renault- of Dacia-dealer. Indien je afgesleept wilt worden naar je eigen Renault- of Dacia-dealer, dan kan je dit ter plaatse bespreken. Afhankelijk van de afstand tot de dealer kunnen hier extra kosten aan verbonden zijn.

16. Wie bel ik als ik pech heb?

Renault: In Nederland 0800-0303 en in het buitenland +3120-6535100. Dacia: In Nederland 0900-999 8700 en in het buitenland +3120-5929733.

17. Als er iemand anders in mijn auto rijdt, geldt Route Service+ dan ook?

Ja, de auto is verzekerd als deze is onderhouden door de Renault- of Dacia-dealer. Ongeacht wie er in de auto rijdt.

18. Waarom heb ik een creditcard nodig voor Route Service+?

Bij de inzet van vervangend vervoer wordt gebruik gemaakt van een huurauto. Hierbij wordt altijd om een creditcard wordt gevraagd.

19. Waar kan ik Route Service+ aanvragen?

Bij je Renault- of Dacia-dealer in combinatie met een service- of onderhoudsbeurt of via deze website.

20. Wanneer kan ik Route Service+ aanvragen?

Bij je Renault- of Dacia-dealer gelijktijdig met de aanschaf van een nieuwe auto, onderhoud, APK, winter- of zomercheck. Of wanneer het je uitkomt via deze site. Voor meer informatie raadpleeg de algemene voorwaarden.

21. Wanneer ontvang ik mijn bevestiging per brief?

Nadat je via de site hebt betaald, wordt de verzekering maximaal 2 weken later geactiveerd. De verzekering is vanaf dat moment zichtbaar voor dealers in hun systeem. Ter kennisname van de activering ontvang je een brief (circa 6 weken na activering).

Pagamento

1. Wat is GarantiePlus?

Met GarantiePlus heb je ook ná de fabrieksgarantie nog garantie op je Renault of Dacia. Je kunt de fabrieksgarantie verlengen met 1, 2, 3 of 4 jaar. Op alle modellen van Dacia, de Renault Talisman en Renault Koleos zit standaard 3 jaar fabrieksgarantie. De overige Renault modellen hebben 2 jaar fabrieksgarantie.

2. Ik heb een nieuwe Renault of Dacia. Wanneer kan ik GarantiePlus afsluiten?

Tot wanneer je GarantiePlus kan afsluiten is afhankelijk van het merk en model. Voor alle Dacia modellen, Renault Talisman, Renault Koleos of Renault Espace kan je tot de auto 34 maanden oud is GarantiePlus afsluiten. Voor de overige Renault modellen kan je GarantiePlus afsluiten tot je auto 22 maanden oud is. Tot 1 jaar kan GarantiePlus worden afgesloten bij je Renault- of Dacia-dealer. Na 1 jaar kan GarantiePlus via deze site worden afgesloten.

3. Wat is er gedekt met GarantiePlus?

Met GarantiePlus dek je gebreken aan elektrische, elektronische en mechanische onderdelen van je Renault of Dacia. In artikel 11 en 12 van de algemene voorwaarden staan de precieze dekking en de uitsluitingen omschreven.

4. Is de prijs van Garantieplus éénmalig of per jaar?

De GarantiePlus prijs is éénmalig. Je betaalt voor de volledige duur van het contract.

5. Wat wordt er bedoeld met 4 jaar of 80.000 kilometer (bijvoorbeeld)?

De jaren staan voor het aantal jaren fabrieksgarantie plús het aantal jaren GarantiePlus. Op alle modellen van Dacia, de Renault Talisman, Espace en de Renault Koleos zit 3 jaar fabrieksgarantie. De overige Renault modellen hebben 2 jaar fabrieksgarantie. Het aan de looptijd gekoppelde kilometrage bedraagt het maximale aantal kilometers voor de totale looptijd van het contract. Aan het einde van de looptijd van het contract mag je auto dus niet meer gereden hebben dan het maximale kilometrage. Dat betekent dus bijvoorbeeld dat je maximaal 80.000 kilometer mag hebben gereden in 4 jaar. Het contract eindigt op het moment dat de looptijd voorbij is, tenzij de maximale kilometerstand eerder is bereikt, dan eindigt het contract op dat moment.

6. Welke looptijden / kilometrages zijn er beschikbaar?

Alle beschikbare looptijden en kilometrages zijn te vinden op deze site, als je gewenste kilometrage er niet bij staat, kies dan het kilometrage dat hier het meest op lijkt. Andere kilometrages en looptijden dan vermeld op deze site, zijn helaas niet beschikbaar.

7. Ik heb een Renault/Dacia Occasion, kan ik GarantiePlus afsluiten?

GarantiePlus kan alleen worden aangevraagd door de eerste eigenaar van de Renault of Dacia. Als je een Renault of Dacia occasion hebt kan je dus helaas geen GarantiePlus meer aanvragen. Dit geldt ook als de auto eerder elders in Europa al geregistreerd is geweest maar jij in Nederland de eerste eigenaar bent. Je bent dan de tweede eigenaar en kunt helaas geen GarantiePlus afsluiten.

8. Ik heb een vraag over mijn GarantiePlus contract, hoe kan ik contact opnemen?

Je kunt dit contactformulier invullen. Wij nemen dan contact met je op om je vraag te beantwoorden.

9. Mijn Renault is ouder dan 1 jaar, maar jonger dan 22 maanden. Waarom kan ik GarantiePlus niet bij mijn Renault-dealer afsluiten?

GarantiePlus is een verzekering. Aan de verkoop van verzekeringen zijn beperkingen opgelegd vanuit de wet (Wet Financieel Toezicht): - Een verzekering mag alleen worden meeverkocht met de auto en alleen op het moment dat de auto wordt verkocht. Op deze manier is de verkoop van de verzekering een nevenactiviteit en de verkoop van de auto is de hoofdactiviteit. - Verzekeringen mogen alleen los worden verkocht als de dealer hiervoor een vergunning heeft. De meeste dealerbedrijven hebben deze vergunning echter niet.

10. Ik heb mijn auto bij Renault Trucks gekocht, kan ik GarantiePlus aanschaffen?

Verlengde garantie zal je in dit geval ook bij Renault Trucks moeten regelen, dit kan niet via RCI/RFS.

11. Wanneer ontvang ik mijn bevestiging per brief?

Nadat je via de site hebt betaald, wordt de verzekering maximaal 2 weken later geactiveerd. De verzekering is vanaf dat moment zichtbaar voor dealers in hun systeem. Ter kennisname van de activering ontvang je een brief (circa 6 weken na activering).

12. Ik wil mijn Renault/Dacia verkopen, blijft de verlengde garantie dan geldig?

Ja, de verzekering is gekoppeld aan de auto en daarmee overdraagbaar aan de volgende eigenaar. Zie artikel 6 van de algemene voorwaarden.

13. Ik heb GarantiePlus, moet ik nu ook nog een aparte pechhulpverzekering afsluiten?

Gedurende de looptijd van GarantiePlus ben je ook gedekt voor pechhulp in binnen- en buitenland d.m.v. standaard Route Service. De dekking in het buitenland is beperkt. Kijk hiervoor naar het dekkingsoverzicht onder artikel 14 van de algemene voorwaarden. Als dit voor jou voldoende is, hoef je niets te doen. Als je graag meer dekking wilt, is onze pechhulpverzekering Route Service+ misschien wat voor je.

14. Nadat ik GarantiePlus heb afgesloten, kan ik de looptijd en/of het kilometrage nog wijzigen?

Nee, dat kan niet. Volgens artikel 3.3 van de algemene voorwaarden mogen de duur en/of het kilometrage na aanvang van de verzekering niet meer worden gewijzigd.

15. Ik ga mijn auto verkopen, krijg ik de betaalde premie voor GarantiePlus terug?

GarantiePlus is verbonden aan de auto, ook als je deze verkoopt of inruilt. De resterende rechten gaan dan over op de nieuwe eigenaar, dat is dus gunstig voor de inruilwaarde van je auto.

16. Ik ga op vakantie. hoe weet ik waar alle Renault dealers zitten?

Bij pech bel je met de pechhulpverlener, die helpt je verder naar de dichtstbijzijnde dealer. De contactgegevens staan op de achterzijde van je GarantiePlus pas. Vanuit het buitenland bel je: - Renault: +31 20 6535 100 - Dacia: +31 20 592 9733

17. Welk nummer moet ik bellen als ik pech heb?

Bij pech in Nederland kan je bellen met: Renault: 0800-0303 Dacia: 0900-9998700 Bij pech in het buitenland kan je bellen met: Renault: +31 20 653 5100 Dacia: +31 20 592 9733 De pechhulpverlener helpt je verder naar de dichtstbijzijnde dealer.

18. Mijn auto is total loss, wat nu?

Graag ontvangen wij per aangetekende brief het bewijs van totaal verlies binnen vijf werkdagen na het ongeval op het volgende adres: RCI Financial Services Boeingavenue 275, 1119 PD Schiphol-Rijk Postbus 75760, 1118 ZX Schiphol Meer informatie staan in hetartikel 3.6 tot en met 3.8 van de algemene voorwaarden.

Pagamento

1. Wat is het verschil tussen My Renault+ en Route Service+?

Klik hier voor een schematisch overzicht van de verschillende dekkingen. My Renault + is een Loyaliteitsprogramma van Renault en Dacia waarbij je als lid een pasje ontvangt. Hierin is alleen de basisservice van de Renault Route Service opgenomen die uitsluitend van toepassing is in Nederland. Deze houdt in dat je hulp krijgt bij pech onderweg, een eventuele noodreparatie ter plekke of de auto wordt afgesleept naar de dichtstbijzijnde Renault- of Dacia dealer. De extra services van My Renault+ zijn o.a. de gratis APK, gratis winter- en zomercheck, bijvullen vloeistoffen, vervangen van lampen, bandenreparatie en ruitreparatie. Lees de exacte voorwaarden van My Renault +. Route Service+ is een mobiliteitsservice waarbij je hulp bij pech onderweg ontvangt, niet alleen in Nederland maar ook in het buitenland. Je sluit dan een verzekering af waarbij je een polis ontvangt. Hierbij heb je dan ook, naast reparatie ter plekke of afslepen naar de dichtstbijzijnde Renault- of Dacia-dealer, recht op vervangend vervoer of bijv. een hotelovernachting. Lees de exacte de exacte voorwaarden van Route Service+. Heb je verder nog vragen over My Renault of My Renault+, lees dan hier nog verder of stel u vraag via vragen@myrenault.nl.

2. Kan ik ook Route Service+ aanvragen als ik geen lid ben van My Renault?

Uiteraard kan je Route Service+ aanvragen zonder dat je lid bent van My Renault. My Renault is een loyaliteitsprogramma en Route Service+ is een verzekering die je in binnen- en buitenland garandeert van hulp bij pech onderweg. Ben je My Renault+ lid? Dan ontvang je 10% korting bij het aanvragen van Route Service+. Je vindt hier een overzicht met de verschillen in dekkingen bij My Renault(+) en Route Service+. Heb je verder nog vragen over My Renault of My Renault+, lees dan hier verder of stel je vraag via vragen@myrenault.nl.

3. Ik heb GarantiePlus op mijn Renault of Dacia, is het dan zinvol om Route Service+ aan te schaffen?

Indien er GarantiePlus op je Renault of Dacia van toepassing is, dan heb je al recht op hulp bij pech onderweg van de Route Service in binnen- en buitenland. De dekking voor pechhulp van GarantiePlus is gelijk aan de dekking tijdens fabrieksgarantie. Op dit moment bestaat er nog geen Route Service+ pakket ter aanvulling van GarantiePlus. De dekking van Routeservice+ is nagenoeg gelijk aan de dekking voor pechhulp binnen GarantiePlus, met als verschil dat de RS+ ook repatri�ring van het voertuig dekt, als de reparatie niet binnen 2 werkdagen kan worden uitgevoerd en 10 dagen vervangend vervoer i.p.v. 3 dagen. Als je niet dubbel verzekerd wenst te zijn, raden wij je aan pas na het verstrijken van de looptijd van GarantiePlus, Route Service+ aan te vragen. Klik hier voor een schematisch overzicht van de verschillende dekkingen voor pechhulp bij Renault.

Pagamento

1. Hoe betaal ik de premie

Via deze site kan je betalen met iDEAL. Bij je Renault- of Dacia-dealer kan contact of met pin betaald worden.

2. Hoe weet ik of mijn betaling goed is gegaan?

Nadat je met iDeal hebt ingelogd en betaald, ontvang je van iDeal de melding dat de betaling is voldaan. Hierna kom je terug op onze site en zie je het transactiekenmerk dat iDeal aan RCI doorgeeft als bewijs van betaling.

3. Ik heb GarantiePlus afgesloten en betaald, maar ik wil het toch niet. Hoe kan ik dit annuleren?

Gaarne verwijzen wij naar artikel 3.6, 3.8 en 3.9 van de algemene voorwaarden.

Pagamento

1. Ik wil niet dat RCI nog contact met mij opneemt over GarantiePlus en/of Route Service+

Je kunt dit aangeven door op de link onderaan de ontvangen e-mail te klikken. Of vul hier je kenteken en meldcode in om je direct af te melden.

2. Ik ben geen eigenaar meer van de auto, ik wil geen informatie over GarantiePlus en/of Route Service+ meer ontvangen.

Je kunt dit aangeven door op de link onderaan de ontvangen e-mail te klikken. Of vul hier je kenteken en meldcode in om je direct af te melden.

3. Ik wil geen e-mails of sms’jes meer ontvangen over GarantiePlus en/of Route Service+, hoe regel ik dit?

Om dit voor je te kunnen regelen, hebben wij je kenteken en meldcode nodig. Klik hier om je af te melden.

4. Ik heb mijn auto verkocht, hoe kan ik dat laten weten?

Als je hier je kenteken en meldcode doorgeeft, benaderen wij je voor dit voertuig niet meer voor GarantiePlus en/of Route Service+.

Pagamento

1. Ik wil geen e-mails of smsjes meer ontvangen over Route Service+, hoe regel ik dit?

Om dit te kunnen regelen, hebben wij je kenteken en meldcode nodig. Klik hier om u af te melden.

2. Ik heb mijn auto verkocht, hoe kan ik dat laten weten?

Als je hier je kenteken en meldcode doorgeeft, benaderen wij je voor deze auto niet meer voor Route Service+.

Pagamento

1. Wat gebeurt er met mijn persoonsgegevens?

Voor Renault Financial Services en Dacia Financial Services is de bescherming van je persoonsgegevens erg belangrijk. Lees hier meer over dit onderwerp. Voor vragen en/of opmerkingen over de wijze waarop RCI omgaat met je persoonsgegevens, kun je per mail contact opnemen via dataprotectionofficer-netherlands@rcibanque.com, telefonisch via nummer 020 354 96 80 en vragen en/of opmerkingen per post kun je sturen naar RCI Financial Services, t.a.v. Data Protection Officer, Postbus 75760, 1118 ZX, Schiphol – Rijk.

2. Waar en hoe kan ik klachten indienen?

Klachten over de diensten die door RCI worden verricht kan je schriftelijk indienen bij RCI Financial Services, Boeingavenue 275, 1119 BD, Schiphol-Rijk. Klachten over de dekking of over de dienstverlening van de pechhulpverlener dien je in bij Allianz Global Assistance, Poeldijkstraat 4, 1059 VM, Amsterdam.

Terug naar boven