Veelgestelde Vragen

Vind hieronder antwoorden op veelgestelde vragen

 

Productinformatie

Wat is GarantiePlus

Met GarantiePlus heb je ook na de fabrieksgarantie nog garantie op je Renault of Dacia. Je kunt de garantie verlengen met 1, 2, 3 of 4 jaar. Op alle modellen van Dacia, de Renault Talisman en Renault Koleos zit 3 jaar / 36 maanden fabrieksgarantie. De overige Renault modellen hebben 2 jaar / 24 maanden fabrieksgarantie.
Terug naar boven

Ik heb een nieuwe Renault of Dacia, wanneer kan ik GarantiePlus afsluiten?

Je kunt GarantiePlus afsluiten totdat je Dacia, Renault Talisman, Renault Koleos of Renault Espace 34 maanden oud is. Voor de overige Renault modellen kun je GarantiePlus afsluiten tot je auto 22 maanden oud is. Tot 1 jaar kan het bij je Renault-dealer bij aanschaf van de auto of als je een werkplaatsafspraak maakt. Na 1 jaar kan het via deze site.
Terug naar boven

Wat is er gedekt met GarantiePlus?

Met GarantiePlus dek je gebreken aan elektrische, elektronische en mechanische onderdelen van je Renault of Dacia. In artikel 11 en 12 van de algemene voorwaarden staan de precieze dekking en de uitsluitingen omschreven.
Terug naar boven

Is de prijs van Garantieplus éénmalig of per jaar?

De GarantiePlus prijs is éénmalig. Je betaalt voor de volledige duur van het contract.
Terug naar boven

Wat wordt er bedoeld met 4 jaar of 80.000 kilometer (bijvoorbeeld)?

De jaren staan voor het aantal jaren fabrieksgarantie plús het aantal jaren verlengde garantie / GarantiePlus. Op alle modellen van Dacia, de Renault Talisman, Espace en de Renault Koleos zit 3 jaar / 36 maanden fabrieksgarantie. De overige Renault modellen hebben 2 jaar / 24 maanden fabrieksgarantie.

Het aan de looptijd gekoppelde kilometrage bedraagt het maximale aantal kilometers voor de totale looptijd van het contract. Aan het einde van de looptijd van het contract mag je auto dus niet meer gereden hebben dan het maximale kilometrage. Dat betekent dus bijvoorbeeld dat je maximaal 80.000 kilometer mag hebben gereden in 4 jaar.

Het contract eindigt op het moment dat looptijd voorbij is, tenzij de maximale kilometerstand eerder is bereikt, dan eindigt het contract op dat moment.
Terug naar boven

Welke looptijden / kilometrages zijn er beschikbaar?

Alle beschikbare looptijden en kilometrages zijn te vinden op deze site, als je exacte gewenste kilometrage er niet bij staat, kies dan het kilometrage dat hier het meest op lijkt. Andere kilometrages en looptijden dan vermeld op deze site, zijn helaas niet beschikbaar.
Terug naar boven

Ik heb een Renault/Dacia Occasion, kan ik GarantiePlus afsluiten?

GarantiePlus kan alleen worden aangevraagd door de eerste eigenaar van de Renault of Dacia. Als je een Renault of Dacia occasion hebt kan je dus helaas geen GarantiePlus meer aanvragen. Dit geldt ook als de auto eerder elders in Europa al geregistreerd is geweest maar jij in Nederland de eerste eigenaar bent. Je bent dan de tweede eigenaar en kunt helaas geen GarantiePlus afsluiten.
Terug naar boven

Ik heb een vraag over mijn GarantiePlus contract, hoe kan ik contact opnemen?

Je kunt dit contactformulier invullen. Wij nemen dan contact met je op om je vraag te beantwoorden.
Terug naar boven

Mijn Renault is ouder dan 1 jaar, maar jonger dan 22 maanden. Waarom kan ik GarantiePlus niet bij mijn Renault-dealer afsluiten?

GarantiePlus is een verzekering. Aan de verkoop van verzekeringen zijn beperkingen opgelegd vanuit de wet (Wet Financieel Toezicht):

  • Een verzekering mag alleen worden meeverkocht met de auto en alleen op het moment dat de auto wordt verkocht. Op deze manier is de verkoop van de verzekering een nevenactiviteit en de verkoop van de auto is de hoofdactiviteit.
  • Verzekeringen mogen alleen los worden verkocht als de dealer hiervoor een vergunning heeft. De meeste dealerbedrijven hebben deze vergunning echter niet.
Terug naar boven

Ik heb mijn auto bij Renault Trucks gekocht, kan ik GarantiePlus aanschaffen?

Verlengde garantie zal je in dit geval ook bij Renault Trucks moeten regelen, dit kan niet via RCI/RFS.
Terug naar boven

 

Betaling via de website

Hoe weet ik of mijn betaling goed is gegaan?

Nadat je met iDeal hebt ingelogd en betaald, ontvang je van iDeal de melding dat je hebt betaald. Vervolgens kom je terug op onze site, en zie je het transactiekenmerk dat iDeal aan RCI doorgeeft als bewijs van betaling.
Terug naar boven

Ik heb GarantiePlus afgesloten en betaald, maar ik wil het toch niet. Hoe kan ik dit annuleren?

Gaarne verwijzen wij naar artikel 3.6, 3.8 en 3.9 van de algemene voorwaarden.
Terug naar boven

 

Bevestiging per brief / Pasje

Pasje of bevestiging per brief

Vanaf maart 2018 versturen wij geen pasjes meer bij het afsluiten van GarantiePlus. In plaats van een pasje versturen wij nu een bevestiging per brief. Deze bevestiging per brief heeft dezelfde waarde als het pasje.
Terug naar boven

Wanneer ontvang ik mijn bevestiging per brief?

Nadat je via de site hebt betaald, wordt de verzekering maximaal 2 weken later geactiveerd. Hierna duurt het nog maximaal twee weken totdat een bevestiging per brief wordt verstuurd. Dus maximaal 4 weken na aanvraag en betaling via deze site, ontvang je je brief. De brief heeft in feite geen waarde. Het product wordt in de systemen opgevoerd en wordt bij de dealer geverifiëerd.
Terug naar boven

Ik heb geen GarantiePlus bevestiging per brief ontvangen, wat nu?

Als je een maand na betaling nog geen bevestiging per brief heeft ontvangen kan je via dit formulier een e-mail sturen o.v.v. “Bevestiging per brief niet ontvangen” en het kenteken.
Terug naar boven

 

Ik heb GarantiePlus, en nu?

Ik wil mijn Renault/Dacia verkopen, blijft de verlengde garantie dan geldig?

Ja, de verzekering is gekoppeld aan de auto en daarmee overdraagbaar aan de volgende eigenaar. Zie artikel 6 van de algemene voorwaarden.
Terug naar boven

Ik heb GarantiePlus, moet ik nu ook nog een aparte pechhulpverzekering afsluiten?

Gedurende de looptijd van GarantiePlus ben je ook gedekt voor pechhulp in binnen- en buitenland. Het dekkingsoverzicht staat onder artikel 14 van de algemene voorwaarden. Als dit voor jouw voldoende is, hoef je niets te doen. Als je graag meer dekking wilt, is onze pechhulpverzekering Route Service+ misschien wat voor je. Kijk op www.routeserviceplus.nl (externe link) voor meer informatie.
Terug naar boven

Nadat ik GarantiePlus heb afgesloten, kan ik de looptijd en/of het kilometrage nog wijzigen?

Nee, dat kan niet. Volgens artikel 3.3 van de algemene voorwaarden mogen de duur en/of het kilometrage na aanvang van de verzekering niet meer worden gewijzigd.
Terug naar boven

Ik ga mijn auto verkopen, krijg ik de betaalde premie voor GarantiePlus terug?

GarantiePlus is verbonden aan de auto, ook als je deze verkoopt of inruilt. De resterende rechten gaan dan over op de nieuwe eigenaar, dat is dus gunstig voor de inruilwaarde / prijs.
Terug naar boven

 

Wat te doen bij pech?

Ik ga op vakantie, hoe weet ik waar alle Renault dealers zitten?

Bij pech bel je met de pechhulpverlener, die helpt je verder naar de dichtstbijzijnde dealer. De contactgegevens staan op de achterzijde van je GarantiePlus pas. Vanuit het buitenland bel je:
Renault: +31 20 6535 100
Dacia: +31 20 592 9733
Terug naar boven

Welk nummer moet ik bellen als ik pech heb?

De contactgegevens staan op de achterzijde van jouw GarantiePlus pas.

Bij pech in Nederland kan je bellen met:
Renault: 0800-0303
Dacia: 0900-9998700

Bij pech in het buitenland kan je bellen met:
Renault: +31 20 653 5100
Dacia: +31 20 592 9733
De pechhulpverlener helpt je verder naar de dichtstbijzijnde dealer.
Terug naar boven

Mijn auto is total loss, wat nu?

Graag ontvangen wij per aangetekende brief het bewijs van totaal verlies binnen vijf werkdagen na het ongeval op het volgende adres:
RCI Financial Services
Boeingavenue 275, 1119 PD Schiphol-Rijk
Postbus 75760, 1118 ZX Schiphol

Meer informatie staan in hetartikel 3.6 tot en met 3.8 van de algemene voorwaarden.
Terug naar boven

 

Uitschrijven voor e-mails en sms'jes

Ik wil niet dat RCI nog contact met mij opneemt over GarantiePlus

Je kunt dit aangeven door op de link onderaan de ontvangen e-mail te klikken. Of vul hier je kenteken en meldcode in om je direct af te melden.
Terug naar boven

Ik ben geen eigenaar meer van de auto, ik wil geen informatie over GarantiePlus meer ontvangen.

Je kunt dit aangeven door op de link onderaan de ontvangen e-mail te klikken. Of vul hier je kenteken en meldcode in om je direct af te melden.
Terug naar boven

Ik wil geen e-mails of sms’jes meer ontvangen over GarantiePlus, hoe regel ik dit?

Om dit voor jete kunnen regelen, hebben wij je kenteken en meldcode nodig. Klik hier om je af te melden.
Terug naar boven

Ik heb mijn auto verkocht, hoe kan ik dat laten weten?

Als je hier je kenteken en meldcode doorgeeft, benaderen wij je voor dit voertuig niet meer voor GarantiePlus.
Terug naar boven